شرح سیستم
این نرم افزار وظیفه مدیریت فرایند فروش کالا و خدمات از مرحله ثبت سفارش تا صدور فاکتور را برعهده دارد. سایر فرایندهای مرتبط مانند اعتبار سنجی، اعلام قیمت، اعطای تخفیف، اصلاح مبلغ فروش، برگشت از فروش، پیگیری مطالبات فروش و کنترل بودجه فروش نیز توسط این نرم افزار مدیریت می گردد.
فرایند های تحت کنترل نرم افزار
- فرایند شناسایی، طبقه بندی و اعتبار سنجی مشتریان
- فرایند ثبت سفارش و فروش
- فرایند برگشت از فروش
- فرایند اعطای تخفیف و اصلاح نرخ فروش
- فرایند کنترل فروش با بودجه فروش
ويژگی های بارز و امکانات سيستم:
- امکان تعریف انواع تخفیف بصورت ساده، ترکیبی، پلکانی، تاریخ تسویه و براساس فرمول خاص
- امکان طبقه بندی مشتریان و ارائه گزارشات به تفکیک آن
- امکان طبقه بندی کالاها و خدمات قابل فروش از دیدگاه فروش و ارائه گزارشات به تفکیک آن
- امکان تخصیص اشانتیون و جایزه
- امکان تعریف کسورات و اضافات جهت فاکتورهای فروش
- امکان تعریف انواع مصوبات فروش
- امکان تعریف انواع طرح های فروش بصورت عمومی، کالاهای خاص، مشتریان خاص و …
- امکان ثبت قرارداد های فروش و ارائه گزارشات مرتبط با آن
- امکان ثبت برگهای ثبت سفارش، پیش فاکتور، فاکتور، متمم فروش و برگشت از فروش
- امکان شناسایی بازاریاب و محاسبه سهم بازاریاب
- امکان تخصیص تاریخ تسویه فاکتور و برقراری ارتباط دیتابیسی بین فاکتور فروش و فرایند دریافت در سیستم نقد وبانک و ارائه گزارشات از وضعیت تسویه، تاخیر و تجزیه سنی مشتریان
- امکان تخصیص تخفیفات خارج از فاکتور بصورت آگهی بستانکار
- امکان ثبت بودجه مصوب فروش و ارائه گزارشات انحراف فروش با بودجه
- ارائه گزارشات متنوع فروش براساس موقعیت جغرافیایی (استان و شهر)
- ارائه گزارشات مورد نیاز سازمان امور اقتصادی و دارایی
- ارائه گزارشات متنوع از سیستم فروش و گزارشات ترکیبی بین سیستم فروش با انبار و سیستم فروش با نقد و بانک
بدون دیدگاه